گرمایش هیدرونیک چیست؟

مدیریت
0 دیدگاه

گرمایش هیدرونیک یک روش ساده برای انتقال حرارت با استفاده از مایعات است. آب رایج ترین مایع است، اما بخار، روغن یا پروپیلن گلیکول نیز تحت شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. گرما یا سرمایش با استفاده از فرایند تشعشع، از منبعی مانند رادیاتور یا لوله کشی در زیر کف ساختمان ملک پخش می شود. گرمایش هیدرونیک از چند جهت با سیستم های گرمایش هوای اجباری متفاوت است و عموماً راحت ترین و غیر حساسیت زا ترین نوع گرمایش موجود تلقی می شود.

با سیستم های هوای اجباری ، هوای داخل فضا به مجرای هوای برگشتی کشیده می شود و از طریق مبدل حرارتی مرکزی عبور می کند و در آنجا گرم می شود و سپس از طریق دریچه هایی در کف یا سقف به داخل اتاق دمیده می شود. در طی این فرایند ، هوا خشک می شود و گرد و غبار انباشته شده در مجرای لوله می تواند در اتاق پخش شود. از طرف دیگر ، گرمایش هیدرونیک از یک رادیاتور در هر اتاق به عنوان مبدل حرارتی استفاده می کند و برای تاباندن آرام انرژی حرارتی به تابش و همرفت متکی است.

نحوه عملکرد گرمایش هیدرونیک

به جای گرم کردن و دمیدن هوای گرم در خانه ، یک سیستم گرمایش هیدرونیک مایع موجود در سیستم خود را گرم می کند، آن را در لوله ها پخش می کند و گرما را تابش می کند. سیستم های گرمایش هیدرونیک یا گرمایش تابشی را می توان در طبقات یا با استفاده از بخاری های هیدرونیکی یا رادیاتورهای تخته ای برای توزیع یکنواخت گرما نصب کرد. کفپوش تابشی را حتی برای گرمایش حرارتی می توان در فونداسیون بتنی، در بالای کفپوش موجود یا با استفاده از پنل های پیش ساخته نصب کرد.

مزایای سیستم گرمایش هیدرونیک

گرمایش هیدرونیک روشی کم مصرف برای تامین گرمای تمیز، گرم و راحت در خانه شما است. اگر تا به حال گرمایش هیدرونیک نداشته اید، از گرمایش یکنواختی که دریافت می کنید شگفت زده خواهید شد. دیگر هیچ نقطه گرم یا سردی در سراسر خانه شما وجود ندارد.

– هایپو آلرژیک به معنی گرد و غبار کمتر.

سالم.

کاملا ساکت است.

بسیار کارآمد (تا 95).

برای کارآیی مداوم عالی است.

گرمایش را فقط به مناطقی که می خواهید گرم شود ، می رسانید.

آب رسانای گرما بهتر از هوا است.

از آب بازیافت شده استفاده می کند تا از آن زیاد استفاده نکنید.

گرمای راحت و ملایم که کل خانه را گرم می کند.می تواند آن را در تمام زمستان روشن نگه دارد. قبوض انرژی بسیار ارزان تر است. دارای طیف گسترده و جذاب از سبک ها و طرح ها. بسیاری از آنها با گارانتی طولانی ارائه می شوند.

تنظیم دما در موقعیت های مختلف

یک مزیت بزرگ سیستم های گرمایش هیدرونیک در مقابل هوای اجباری این است که می توانید چندین منطقه را در خانه خود برای تنظیم گرما ایجاد کنید. به جای یک ترموستات که کل سیستم را کنترل می کند، می توانید دما را در مناطق یا اتاق های خاص تغییر دهید. این می تواند یک مزیت بزرگ هنگام خواب باشد، بنابراین اتاق شما خیلی گرم یا خیلی سرد نیست، زیرا این گونه است که کسی در اتاق دیگر آن را دوست دارد. از آنجا که چرخه ای برای بیرون راندن هوای گرم و بیرون کشیدن هوا وجود ندارد ، لازم نیست نگران تغییرات دما از باز یا بسته نگه داشتن درها باشید.

سطح رطوبت

گرمای تابشی خانه شما را خشک نمی کند. سیستم های هوای اجباری با گرم کردن هوا رطوبت را از هوا خارج می کنند و می توانند منجر به سطوح نامتعادل رطوبت شوند. از آنجا که گرمای تابشی از مایع در یک سیستم بسته استفاده می کند ، بر رطوبت خانه شما تأثیر نمی گذارد.

کف گرم

کفپوش تابشی کف های شما را گرم نگه می دارد. این امر به ویژه در صبحهای ترد و سرد هنگامی که از رختخواب بیرون می آیید بسیار خوب است. لوله های زیر کف گرما را پخش می کنند و خود کف به عنوان یک رسانا برای گرم نگه داشتن اشیا عمل می کند.

Hydronic Heating - Climate King - Orange

ساکت و بدون صدا

سیستم های حرارتی تابشی بی صدا هستند. هیچ صدایی مانند زمانی که کوره روشن می شود یا جیر جیر و صداهای ناشی از هوای گرم هنگام عبور از مجاری هوای خنک ایجاد نمی شود. شما همچنین آن هجوم هوایی را که سیستم های هوای اجباری به بیرون هل می دهند نمی شنوید.

بدون مجرا

سیستم های هیدرونیک نیازی به مجاری هوا و سیستم های هوای برگشتی ندارند. این می تواند مقدار قابل توجهی ساختمان و مستغلات را در دیوارها و سقف شما اشغال کند. اگر خانه شما قبلاً مجهز به مجاری هوا نبوده است، نصب مجدد می تواند کثیف و گران باشد. لوله های سیستم های هیدرونیک را می توان به تیرچه های کف وصل یا در دیوارها پنهان کرد و در اطراف لوله های موجود هدایت کرد.

گرد و غبار، گرده و آلرژن ها

از آنجا که بخاری های هیدرونیک از مجاری استفاده نمی کنند ، آرام تر و تمیزتر هستند. سیستم های هوای اجباری هوا را از طریق مجاری وارد اتاق ها می کنند. این جریان هوا می تواند گرد و غبار، گرده، شوره حیوانات خانگی و آلرژن ها را برانگیزد. اگر مجاری کثیف باشند، ممکن است بدتر هم باشد. به همین دلیل است که سیستم های هوای اجباری برای به دام انداختن ذرات بزرگتر به فیلترهای هوا نیاز دارند- اگرچه همه آنها را نمی گیرند. سیستم های هیدرونیک نیازی به فیلتر کوره ندارند.

بهره وری انرژی

سیستم های گرمایش هیدرونیک نسبت به سایر روشهای گرمایش کارآمدتر هستند. هوا به عنوان یک رسانای گرما خوب نیست. با عبور از مجاری ، می تواند انرژی خود را از دست داده یا از طریق شکاف یا مفاصل نشت کند. انرژی کمتری برای گرم کردن آب و انتقال حرارت به سراسر خانه مورد نیاز است. آب همچنین عملکرد بهتری در حفظ گرما دارد.

سیستم های حرارتی تابشی می توانند 20 تا 40 درصد در صورت حساب گرمایش در مقایسه با سایر روش های گرمایش صرفه جویی کنند. بخشی از این صرفه جویی ناشی از عدم نیاز به روشن و خاموش کردن کوره در طول روز برای مدیریت نوسانات دما است.

گرمتر در دمای پایین تر

کفپوش تابشی گرمترین کف در نزدیکی کف است، بنابراین پای شما گرم می ماند. بخاری یا رادیاتورهای صفحه تخت نیز در سطح پایینی قرار دارند ، بنابراین هوا نزدیکترین جایی است که نشسته ، ایستاده یا دراز کشیده اید و بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید. سیستم های هیدرونیک نیز هوا را بیرون نمی کشند، بنابراین هیچ نسیمی وجود ندارد که به شما احساس خنکی می دهد.

معایب سیستم‌های هیدرونیک:

هزینه اولیه بسیار گران است.     فقط گرم می شود و سرد نمی شود.     کارهای ساختمانی مربوط به نصب می تواند بسیار گران باشد.     ممکن است تا نیم ساعت طول بکشد تا پاسخ داده شود.      یکبار روشن شدن گرمای فوری را ارائه نمی دهد.     اگر مبلمان را روی پانل ها قرار دهید، کارایی چندانی ندارد.

اجزای سیستم گرمایش هیدرونیک

اگر سیستم گرمایش تابشی هیدرونیک را برای  خانه خود در نظر گرفته اید ، باید اجزای اساسی ، انواع سیستم های گرمایش و  گزینه ها را بدانید.
سیستم های گرمایش تابشی هیدرونیک دارای هفت جزء اساسی هستند که به طور هماهنگ برای گرم کردن خانه شما کار می کنند.
    دیگ بخار
یک دیگ بخار مایع درون سیستم شما را گرم می کند.
 مایع
سیستم های گرمایش هیدرونیک سیستم های حلقه بسته هستند ، به این معنی که آب  در لوله کشی باقی می ماند. اکثر سیستم ها از آب استفاده می کنند ، اگرچه  برخی می توانند از مایعات دیگر استفاده کنند.
    ترموستات
ترموستات سیستم را کنترل ، روشن و خاموش می کند و دما را کنترل می کند.
    منیفولد
منیفولد مرکز هدایت جریان آب است.
   لوله ها
در بیشتر موارد ، لوله ها در مقایسه با لوله های مسی یا سفت و سخت پلاستیکی یا PEX هستند.
    مبدل حرارتی
این ممکن است کفپوش تابشی ، شوفاژ یا بخاری تخته ای باشد. گرما را از لوله به داخل اتاق منتقل می کند.
   پمپ
هنگامی که مایع در سیستم گرم می شود ، از طریق لوله ها پمپ می شود و به اتاق ها منتقل می شود.
این جریان دائمی مایع داغ را حفظ می کند.

جدیدترین مقالات
مدیریت
0 دیدگاه
مقالات مرتبط

انواع بویلر ها و کاربرد انها

انواع مختلفی از دیگهای بخار برای کاربردهای مختلف گرمایشی و صنعتی استفاده می ش...
مدیریت
0 دیدگاه

روش های تبدیل  انرژی خورشیدی به انرژی...

     سلولهای فتوولتایک:  سلولهای فتوولتایک ، که به عنوان ...
مدیریت
0 دیدگاه
مکانیک سیالات

کاربردهای اصلی مکانیک سیالات

مکانیک سیالات کاربردهای گسترده ای در زمینه های مختلف دارد. در اینجا برخی از ر...
مدیریت
0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *